Automatisch zendingen inboeken en etiketten printen. Scan - Check - Print!

Bespaar tot 95% op het inboeken van uw zendingen

Wij spreken regelmatig ondernemers die ons vertellen over hun frustraties rondom het boeken van zendingen. Ze vertellen dan dingen als:

  • "Het kost zoveel tijd"
  • "Mijn medewerkers maken fouten of gebruiken oude adressen"
  • "Omdat we met meerdere vervoerders werken, moeten we in verschillende websites adressen invoeren"
  • "We maken op kantoor de verzendetiketten, omdat we het de expeditiemedewerkers niet toevertrouwen"
  • "Er worden te vaak neutrale zendingen verstuurd met een etiket waarop toch ons afzenderadres staat"
  • "Als mijn medewerker ziek is, weet zijn collega of invaller niet goed hoe het allemaal werkt"

Maar zoveel tijd kost het toch niet?

Dit is vaak een tegenvraag die we krijgen. Vaak is er een gevoel dat er niet zoveel tijd besteed wordt aan het inboeken van zendingen. Toch blijkt regelmatig dat dit tegenvalt als we er op doorvragen. Dan komt er toch meer bij kijken dan alleen het overtypen van de zendingen, bijvoorbeeld omdat er op klantniveau uitzonderingen zijn. Of dat er voor een klant ook specifieke doosetiketjes gemaakt moeten worden. 

En zelfs als het maar een uurtje per dag is, dan is het wel dag in, dag uit. Op jaarbasis gaat het ook dan om meer dan 250 uur werk. Dat is toch meer dan 6 weken full time werk per jaar dat besteed wordt aan het handmatig verwerken van gegevens die ook al digitaal beschikbaar zijn.

Maar we kunnen toch zo het adres selecteren in het adresboek?

Ook dit lijkt een slimme actie om het werk sneller te laten lopen. Maar wie past het adresboek van PostNL aan, als de klant een adreswijziging doorgeeft? Of wat als die klant die altijd op een vast adres laat afleveren, toch een keer een zending ergens anders wil hebben? Dan is de kans dat het mis gaat groot, omdat zo'n afwijking vaak niet opvalt, zeker niet als het druk is.

We maken de etiketten alvast op kantoor, gelijk met de orderzak.

Dit lijkt een handige oplossing, zo kunnen ze achter in de expeditie gelijk het etiket op de doos plakken. Maar in feite wordt het probleem van handmatig inboeken nu verschoven naar een andere medewerker. En als blijkt dat de spullen toch niet in één doos passen, kost het een hoop tijd en frustratie om op kantoor een extra verzendetiket te laten maken. 

Als we alles willen automatiseren, dat is toch veel te lastig?

Een klant van ons verzuchte eens: "We werken zelf al met 3 vervoerders, dan zijn er nog klanten die willen dat het op hun account verstuurt wordt. En dan heb ik het nog niet over die ene klant die ons vraagt om de verzendetiketten via zijn systeem aan te maken." 

Ook deze casus is voorbij gekomen. En hebben we kunnen beantwoorden met een passende oplossing.

Wordt uw expeditiemedewerker ook blij?

En wat nu als het wel geautomatiseerd kan worden?

Stel dat alle (ja, alle) zendingen met 1 druk op de knop geboekt kunnen worden...

Bedenk eens hoe de expeditie afdeling er uit ziet als voor iedere order met 1 scan en klik de verzendetiketten geprint worden. En als de track&trace link automatisch naar de klant gestuurd wordt (in uw huisstijl, altijd dezelfde soort mail, ongeacht de vervoerder), zonder dat dit extra werk kost. 

Alle vervoerders boeken via 1 scherm

Hoe zou het zijn als er voor alle vervoerders altijd maar 1 eenvoudig en overzichtelijk verzendscherm gebruikt wordt? Daardoor kan iedereen zonder opleiding probleemloos de zendingen verwerken. Ook die uitzendkracht die tijdelijk ingehuurd wordt.

Meerdere verzendstraten

Mocht de omzet toenemen, dan is het heel eenvoudig om 2, 3 of nog meer verzendstraten in te richten. Zodat er nog meer pakketten verwerkt kunnen worden in dezelfde tijd.

En dan al die uitzonderingen

Wat moeten we nog meer zeggen. Al die uitzonderingen die er zijn. Klanten die een stickertje met hun eigen ordernummer op de doos willen. Het al dan niet direct mee laten printen van pakbonnen. We hebben het allemaal al meegemaakt.

Ons antwoord: Conneo Ship

Als antwoord op al uw expeditievragen hebben wij Conneo Ship ontwikkeld. Een moderne, schaalbare en flexibele oplossing waarmee op meerdere werkstations eenvoudig alle zendingen voor al uw vervoerders geboekt worden.

Gebouwd op standaard software modules, maar toch volledig aanpasbaar aan uw wensen.


Ik zou wel eens meer willen weten

Als u meer wilt weten over de mogelijkheden voor uw bedrijf, laat dan onderstaand uw gegevens achter.

Wij sturen dan per omgaande alvast meer informatie en een handige checklist. Daarnaast ontvangt u een uitnodiging om een persoonlijke online demo in te plannen op een moment dat u het beste uitkomt.

Wij hebben zelf een geweldige hekel aan spam en agressieve verkooppraatjes. Daar hoeft u niet bang voor te zijn. 

Waar we wel van houden is het adviseren van ondernemers die betrokken zijn op de optimalisatie van hun bedrijf. Neem even contact met ons op en ontdek hoeveel tijd u kunt besparen op de afdeling expeditie. 

Ik heb toch nog wel wat vragen...

Hoeveel vervoerders kunnen maximaal aangesloten worden?

Mijn vervoerder heeft geen mogelijkheid om mee te koppelen, kunnen we nu wel automatiseren?

Kunnen we dit ook voor "eigen vervoer" gebruiken?

Welke vervoerders kan Conneo Ship aansturen?

Wat kost Conneo Ship?